Snabb leverans / Frakt 69 kr / Säkra betalningar

Returer och byten

Returer och byten

Om du inte är nöjd med produkten, så har du rätt att returnera den. Du har 14 dagar på dig efter att meddela oss att du önskar returnera.

Så här gör du vid retur:

Meddela oss alltid innan ni skickar tillbaka en vara, ange då namn och ordernummer.
Ni kan välja att skicka tillbaka på eget sätt om ni önskar, men måste då skicka som företagspaket så att det levereras på plats hos oss eftersom vi inte har någon möjlighet att hämta paket på olika utlämningsställen. Om ni skickar på eget sätt, så använd adressen som ni finner på följesedeln.

Om ni önskar en returkod så hör av er till oss här. Vi skickar då en QR-kod på sms som ni visar för PostNords ombud, så hjälper de er. 

Beroende på hur stor din returförsändelse är så debiteras returfrakt enligt nedan. Som i en del av vår miljöpolicy så står vi inte för returfrakt. Vi följer dessutom konsumentverkets riktlinjer och frakten bekostas av dig som kund om du har ångrat ditt köp. Om du önskar byte så lägg enklast ny order för snabbast hantering, om ni undrar över något så hör av er på mail så hjälper vi er.

Vårt mål är att hantera returen inom 5-10 arbetsdagar från att den mottagits på vårt lager. Summan återbetalas till dig snarast till samma betalningssätt som användes vid köpet.

Mindre försändelse
Om ni har en retur på en vara som ni fått i en mindre e-handelspåse eller mindre kartong, så kostar retursedel med PostNord  79kr (inom Sverige).
Större försändelse
Har ni en större försändelser, som bäddar och liknande så kostar returen 199kr (inom Sverige).

Skickar ni retur från land utanför Sverige, så står ni för returen och ombesörjer den själva.

Obs! Inga returer kan skickas till butiksadressen.

Följande gäller vid retur.

  • Produkten måste vara oanvänd och i säljbart skick. Originalförpackning måste vara kvar och inga tags får vara borttagna.
  • Schampo, parfym, hygienartiklar och liknande har inget returrätt.
  • Om du ångrar ditt köp så står du som kund för returkostnaden. Ni väljer själva om ni vill skicka på eget sätt eller om ni önskar retursedel. En retursedel från oss kostar från 79kr (inom Sverige) och ni debiteras ni med kostnaden i samband med återbetalningen. Vi mailar er en retursedel som ni antingen skriver ut hemma eller ber ombudet att skriva ut när ni lämnar in returen där. Klistra den över den gamla etiketten.
  • Skicka varan i samma förpackning som du fick den i - undantag om det är en mindre produkt som är del i en större beställning där kartongen är onödigt stor. Se till att packa ömtåliga produkter så samma sätt som vi packat när vi skickade, så att de inte går sönder under frakt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Återbetalningen utförs så fort vi hanterat er retur till samma betalsätt som du använt vid köpet. Hantering sker inom 5 arbetsdagar efter vi tagit emot returen.

Om du specialbeställt en vara med t.ex. önskat tryck eller liknande till dig så är det ingen ånger/bytesrätt på den produkten. Inget byte heller på operationsdräkter av hygieniska skäl. Schampo, parfym och liknande hygienartiklar har ingen bytes/returrätt

Trasig vara/felaktig vara: Kontakta oss innan du skickar tillbaka så hjälper vi dig. Vi förbehåller oss rätten att debitera frakten om du inte först varit i kontakt med oss.
Gällande hundleksaker, så lämnas ingen garanti på dem, då hundar leker olika hårt med dem. Kontrollera leksaken vid leverans och utvärdera om den håller för just din hund innan ni låter hunden leka med den. Ha alltid uppsikt över din hund när de har en leksak. 

Utebliven leverans pga fel angiven adress

Om du som kund har lämnat fel adressuppgifter, så ansvarar inte företaget för om leveransen ej når kunden.

Vid eventuella fraktskador

Om ditt paket har blivit fraktskadat och varan skickats med PostNord så följer ni hur ni går tillväga här

Ej uthämtade paket

Om ni inte hämtar ut ert paket så debiteras ni för faktiska fraktkostnaden tur och retur, samt en administrativ avgift på 150kr. Detta debiteras när vi reglerar er återbetalning.

Poäng kundklubb vid retur eller makulering

Om order avbryts eller om man returnerar ett köp, så regleras poäng och ev. utskickad rabattkod blir ogiltig.

Klarna

När du handlar med Klarna så kan du logga in och ändra betalningsdatum på din faktura. Du kan pausa en faktura men även flytta fram förfallodatum. Om du betalat med faktura så kommer du att få ett underlag till din mail som visar att varan krediterats när returen är behandlad. Om du fått hjälp från oss med retursedel så kommer den kostnaden att stå kvar att betala. Har du redan betalat med kort genom Klarna så kontaktar de dig och betalar tillbaka pengarna.

Paypal

Har du betalat med Paypal så återbetalar vi pengarna till det konto som användes vid betalning.